"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2014. szeptember 2., kedd

És igen, megkezdődött

Amint arra számítani lehetett, a hét és az iskolaév első napján - amely természetesen szűnni nem akaró esővel köszöntött ránk - a város olyan lett, mint egy hatalmas parkoló, mindenütt autók álltak, amelyekben ingerült emberek ültek. Nem értem sem a csodálkozást, sem a felháborodást. Ha egy úthálózatra, amelyen két és fél hónapig nagyobb dugók nélkül lehetett haladni, de csak épphogy, hirtelen rászabadul kétszerannyi jármű, miért is maradna működőképes a dolog?? Az anyukák ugyanis, akik a szünidőben legföljebb a bolt és a játszótér viszonylatában mozogtak, tegnap reggel szépen bepakolták a kölköket a kocsiba, és elindultak az iskola felé. Esetleg az apukák tettek némi kitérőt velük, mielőtt a munkahelyüket vették volna célba. És ezután jött a meglepetés: nahát, mennyi autó, így nem lehet sietni, el fogunk késni... Hát komolyan, mintha egy gyík szellemi színvonalán lennének. Az még rendben van, hogy az elsős-másodikos gyereket furikázzák, de miért kell a nagyobbakat is taxiztatni? Nem maradna erejük a mindennapos tesire, vagy mi? Tényleg azt hiszik a szülők, hogy ezzel jót tesznek a kölöknek? És nekem ne jöjjön senki az elkóborol-elrabolják-dumával, mert a legveszélyeztetettebbek azok a szerencsétlenek, akik sosem közlekednek önállóan, aztán egyszercsak anyuka nem ér rá és egyedül kell hazamenniük.

Update: mára sem okultak. Viszont felfedezték a dudát.

4 megjegyzés:

  1. Nem ártana, ha

    a szülők a megfelelő példamutatással támogatnák az ügyet.

    a gyerekek elbírnák az iskolatáskát.

    Egyébként meg miért is kell egy ekkora városban autózni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, egyetértek, szégyelljék magukat a lusta szülők is. De én most konkrétan sz.rok az ökológiai lábnyomomra, miután életem első negyven évét tömegközlekedve töltöttem az x mennyiségű kiskorú frusztráló társaságában, ám II.bélától megkaptam a Kis Guruló Szart, nincs az a klímaváltozás, ami kirobbant belőle. Legalább is míg a Ded önjáróvá nem válik. Utána valószínűleg visszatérek a kötött pályához, ahol lehet zenét hallgatni, olvasni, más hülyéket figyelni, vagy egyszerűen csak bámulni ki az ablakon, ahelyett h attól rettegnék, mikor hajt belém valami idióta szőke p.csa :D

      Törlés
  2. Á, az még a kisebb: tavaly én azon akadtam ki, hogy be kell kísérni az elsőst a terembe, mert hiába van az udvaron a gyülekező, a tanár után menve, a másik gyerek kezét fogva, nem talál be a terembe. - anyuka szerint

    (valaki még azt is elmondta, hogy szegény gyerek, ki kell pakolni a táskájából az anyukának, mert a gyerek nem tud...)

    Ezek után én már nem csodálkozom semmin.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen egyetértek. Én még fel is készítettem, ha netán előbb vagy később szállna le egy megállóval a járgányról, vagy netán kilukadna a metro kereke stb. hogy mi olyankor a tennivaló. Több variáció van, de pánik az nem !!!! Ezt ismételgettem néhányszor neki. Nem volt zűr.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.