"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2014. december 20., szombat

Hazautazás

Ha nem velem történik, el sem hiszem.
Az úgy volt, hogy a Nagyfiú megkérdezte, elmennék-e érte. És a barátaiért. Mondtam neki, hogy másnapos vagyok mint az állat, mindjárt szétrobban a fejem most csak a Kis Guruló Szarral tudok menni, ráadásul a Dedre sincs aki vigyázzon, szóval vinnem kell babaülésestül, így legföljebb egy plusz főt lehet szállítani. Miért, kezdett győzködni, hátra a babaülés mellé befér két ember. Két kisfiú talán, de nem két tizennyolc éves - világítottam rá.
De beférünk. De nem fértek. De beférünk. De nem fértek, nem megyek.
Lééécciii.
Persze, mentem.
Vártam negyed órát a kollégium előtt, mire megjelentek ketten, a Nagyfiú haverja legalább kétszerakkora széltében, mint a Nagyfiú. Hátizsákokkal és egy kis dobozzal. Mondták, hogy meg kell várni a harmadikat, akinek van egy nagy doboza.
Várakoztunk. Negyed óra múlva mondtam a Nagyfiúnak, szóljon annak a gyereknek, hogy igyekezzen, különben itthagyjuk. Akkor kiderült, azért nem jön, mert nem bírja becsukni a BŐRÖNDJÉT.
Tíz perc múlva aztán megjelent. Egy akkora dobozzal, ami elfoglalta a teljes csomagtartót, s egy bőrönddel, ami akkora volt, mint a fél kocsi.
A Kis Guruló Szar ugyebár egy HÁROMAJTÓS Suzuki Swift.
Mondtam, na ugye, nem fértek be.
De beférünk.
Nosza.
Akkor már népes nézősereg figyelte az attrakciót.
A nagy dobozban egy élő kakas volt, a szerencsétlen gyerek ajándékba kapta az előző napi karácsonyi bulin.
A nagy doboz a kakassal tehát bekerült a csomagtartóba, a nagyon nagy fiú az egyik hátizsákkal az anyósülésre, a gigantikus bőrönd részben a hátsó ablakban terpeszkedett, részben a hátsó ülés fölé lógott. Alatta volt a Ded a babaülésben, mellette a Nagyfiú és a kakas gazdája összekuporodva, ölükben a másik hátizsákkal. A kis doboz a babaülés előtt hevert. Először úgy tűnt, a vezetőülést nem lehet visszahajtani, vagyis én már nem férek be, aztán valahogyan mégis sikerült. A saját gyermekeikért érkező szülőkből álló nézőközönség üdvrivalgott, egy apuka segített kikanyarodni, mert nem láttam semmit.
És jöttünk.
Féltem, hogy a túlterhelt Kis Guruló Szar nem fogja bírni felfelé a Hegynek, de átjutottunk valahogy.
Közben a Ded egyszer hisztérikus rohamot kapott és percekig üvöltött.
A kakas viszont szerencsére egész úton hallgatott.
Azt már csak itthon közölték, hogy a kis dobozban egy degu és egy hörcsög van. Vagyis a degu csak volt, mert kirágta a dobozt és elszökött. Megtaláltam. A gázpedál mellett kucorgott. Úgy látszik, nem bírja a zsúfoltságot.

12 megjegyzés:

  1. Most magam elé képzelem, képzellek benneteket... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a fantáziátokra kell bíznom, mert ugyan csináltam két fotót, de valamiért csak az üléstámla látszik rajtuk :(

      Törlés
  2. Családom, és egyéb állatfajták... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már kezdem elhinni h az sem fikció.

      Törlés
  3. Hogy miért nem lehet itt like-olni!
    Ezúton hatalmas gigalike!
    Bár nem ismerlek bennetek, egyszer valahogy idetévedtem, azóta rendszeresen olvasom a blogod - nem szoktam hozzászólni (néhanapján sírva/röhögve fetrengeni), baromira bírom a stílusod és humorod!
    Ha kérhetem abba ne hagyd az írást!
    Saccc

    VálaszTörlés
  4. Mindig gyanítottam, hogy ezek a Suzukik valami gumi izéből vannak. Íme a bizonyíték.

    VálaszTörlés
  5. Nem is tudom,hogy honnan keveredtem hozzád,de azt hiszem,maradok ;)
    Köszi,rég röhögtem(bocs) ilyen jót :)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.