"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2015. március 2., hétfő

Ügyelet

Az anyukák nyilván tudják, mit jelent a nevelés nélküli munkanap, ha valaki még nem anyuka, annak elmondom, hogy ilyenkor az ovi bezár, a dolgozók pedig buliznak értekeznek. Viszont kell lenni a környéken egy ügyeletes óvodának, ami nyitva van, azon galád szülők számára, akik nem átallják ilyenkor is berakni a gyereket köznevelés céljára.
Namármost, én általában késve olvasom el a csoportszoba ajtajára kirakott hirdetményeket, és ha véletlenül időben elolvasom, akkor meg elfelejtem - lásd farsang -, ha pedig nem felejtem el, akkor addig halogatom, amíg kifutok az összes határidőből. Szóval a múlt héten a Családfő aláírt egy papírt, miszerint a jövő (vagyis most) pénteken - a nevelés nélküli munkanapon - nem vesszük igénybe az ügyeletes óvodát, mert meg tudjuk oldani a Ded elhelyezését. Utána én mondtam az óvónőnek, hogy a férjem ezt nem jól tette, mivelhogy nekem a kérdéses napon mindenképpen dolgoznom kell, a Családfő vidékre utazik, a nagyobb gyerekeim pedig szarnak a fejemre mással vannak elfoglalva. Ezért mégis kérem az ügyeletes óvodai elhelyezést. Jó, de azt nagyon bonyolult elintézni. És ki kell fizetni. Nem probléma - mondtam nagyvonalúan, mint egy igazi Rotschild.
Aztán a múlt péntek reggel, amikor épp leszállítottam a Dedet, elkapott az óvodavezető hölgy, hogy akkor most azonnal fizessem be a gyerek ügyeleti étkezését, különben nem tudják megoldani. Sajnálkozva közöltem, hogy egyetlen fillér készpénz nincs nálam, csak bankkártya... Rendben, mondta, de LEGKÉSŐBB hétfő reggel legyek ott a pénzzel.
Nagyon izgultam, nehogy elfelejtsem. Úgy látszik, ők szintén, mert amikor ma bementem az oviba, ketten is figyelmeztettek, hogy várnak az irodában.
Hát mentem. És befizettem a száznyolcvan forintot.

6 megjegyzés:

  1. És a Ded nem kattan meg az egynapos áthelyezésért? Azt gondolom, az enyémmel még a kapuig sem jutnánk el... Nálunk is most pénteken lesz nev. nélküli nap , de szerencsér emeg tudjuk oldani. 180 Ft- a csop. pénzből meg sem tudták volna előlegezni, érthető:) De szóltak ketten is, fő a jó szándék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, valószínűleg megkattanna, mert míg a Négyek abszolút óvodakonformok voltak, ő ugye nem... Viszont ami nem öl meg, az erősít :D És még az is lehet h megússza, mert a Kajla ma megbetegedett...
      (Amúgy ha eszembe jut kölcsönkérni, gondolom adtak volna :)

      Törlés
  2. Pedig a Családfő hogy örült volna, ha ő fizetheti be. :D

    motyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, kifejezetten élvezi az ilyesmit.

      Törlés
  3. Bocsássatok meg azért amit most mondok, valóban nem sok a 180.-Ft, de azért az túlzás, hogy ezért most az ezt kérőket, ill. szólókat szóljátok meg. Lehet így is ugyan, de......((((
    Dia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szóljuk le őket, csak vicces h senkiben - bennem sem! - merült fel a kölcsönzés lehetősége :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.