"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2015. április 5., vasárnap

Betadin

Pénteken elvittem kontrollra a Nagyfiút. Odaértünk 9 óra 2 perckor. A váró dugig teli, a sorszámunk szerint tizenöten voltak előttünk. Egyetlen sebész rendelt, ami egy huszonötezres városban (plusz környező települések, tehát mondjuk összesen ötvenezer ember) kissé alultervezett ellátásnak tűnik. 9 óra 7 perckor a Nagyfiú közölte, menjünk inkább haza. Ezt a kívánságát dühös szuszogás közepette nagyjából öt-tízpercenként megismételte. Olyankor én mindig türelmesen elmagyaráztam neki, hogy a többiek sem szeretnek várakozni, de egy felnőtt ember nem hisztizik. Három óra múlva - amikor már egy vagyont szórtam be a parkolóórába - kezdtem másképp állni a dologhoz, és komolyan mérlegeltem, hogy hazamegyünk, és kiszedem a varratokat szemöldökcsipesszel. Ekkor azonban szerencsére meglódultak a sorszámok, és hirtelen bejutottunk. Az orvoson látszott, hogy nem szívroham fogja elvinni, jót mulatott a Nagyfiú sérülésén - igazából nem is bírta abbahagyni a vigyorgást amíg ott voltunk -, még egy viccet is elmesélt a felvidításunkra, ezen kívül figyelmeztette a gyereket, hogy vagy nem szabad inni egyáltalán, vagy szorgalmasan kell gyakorolni, mert lám, különben ilyesmi történik. Mondta, hogy a varratokat még nem lehet kiszedni, viszont bekente a sebet betadinnal. Miután a kezelést ily módon befejezte, meglepődött, hogy a páciens elmúlt 18 éves, majd azt kérdezte, hogy akkor én a kedves édesanyja vagyok-e, vagy - mert ugye miért is kísérne el az anyja egy felnőttet orvoshoz -, a testvére/barátnője... Ekkor végképp megbocsájtottam neki.

11 megjegyzés:

  1. Remélem már gyógyul! Szerencséje van, hogy ilyen fiatalos az anyukája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma kiszedték a varratokat. Egy másik városban. Nélkülem.

      Törlés
  2. Mint Medora - azt remelem, azt gondolom.

    Isten eltesse Dedet! ( Az ekezetekhez mar kesö van, elnezest! )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönjük, de az februárban volt, csak még nem frissítettem a jelzőt :)

      Törlés
    2. Most legalább megcsináltam :)

      Törlés
  3. Téged az öregek otthonában is diákmunkásnak fognak nézni.

    motyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hát legföljebb diákmunkásként szeretnék oda kerülni :)

      Törlés
  4. Másik városban, nélküleeeeeeed történt a varratszedés???
    Csak nem vette zokon Nagyfiú az orvos "udvarlását"? :)
    Olykor a kamaszos dac csodákra is képes... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért reménykedem még mindig, hogy végül mégis felveszik valahová.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.