"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2015. augusztus 13., csütörtök

Nehéz ebben a hőségben

Egyik este nyolc körül ismeretlen hívás.
Férfihang. "Találtunk egy telefont a Balatonalmádi Coop hűtőpultjában, ANYA címszóval az Ön száma van benne."
Hát persze, nyilvánvalóan csakis én lehetek az az anya, akinek a gyermeke egy ájfont hagy egy hűtőpultban.
Egyébként pedig nagyon hálás voltam a kedves idegennek, aki aztán leadta a mobilt az irodán, én meg üzentem a Nagyfiúnak, hogy majd fáradjon be érte.
Másnap megkérdeztem tőle, mégis hogyan kerülhetett oda a telefon. Normális ember arra gondolna, hogy benyúlt valamiért és kiesett a zsebéből...
"Nagyon melegem volt, bemásztam" - közölte a húsz esztendős zseni, majd megnyugtatott, hogy élelmiszer nem volt a hűtőben.

***
Kajla, chat-üzenetek
17.31 Ma hazamenjek?
18.08 Most indulok haza.
18.26 Ahh még maradok egy kicsit.
(Végül persze egyáltalán nem jött.)

***
És azt hiszem, én vagyok az egyetlen olyan anya, aki még augusztus közepén sem tudja, végül hány tárgyból bukott meg a tizenegyedikes gyermeke.
És ez az a nyár, amelyen az egyik selyemfiú lett, a másik drogdíler. Amikor azt mondtam, keressenek valami munkát, nem egészen erre gondoltam.

19 megjegyzés:

  1. Most erre mit? remélem nem szó szerint igaz minden:)

    VálaszTörlés
  2. Mindamellett, hogy remekül elkuncogok a történeteken, azért kis kétkedéssel fogadom - továbbra is remélem, hogy túlzóak.
    Ha nem, elnézést a derűmért. Mire odakerülök, talán összeállítasz egy túlélési 1x1-et, legyen mihez nyúlnióom, ha már a humorom cserbenhagyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kajla - a Párductermetű szerint... - füvet árul.
      Nagyfiú pedig - miután a nyár elején elmagyaráztuk neki h mivel nem sikerült az érettségije buktuk az összes kedvezményt, ezért ezentúl csak szállást, étkezést és tiszta ruhát kap, költőpénzt nem, keressen munkát - odaköltözött a barátnőjéhez, de nem dolgozik. Szerintem ez tökéletesen fedi a selyemfiú lexikoni meghatározását.

      Törlés
    2. Legtöbbször csak röhögök. Különben folyamatosan sírnék.

      Törlés
  3. A nagyfiúnak nem sikerült az érettségi, Kajla pedig, nem tudni menyiből bukott tizenegyedikben? Jó, ha tudsz röhögni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tényeken nemigen bírok nevetni. De igyekszem elkerülni azt a lelkiállapotot amiben az ember leveti magát a tizedikről.

      Törlés
    2. Sokkal erősebb vagy, mint én. Ez biztos.

      Törlés
  4. VEgre valakinek sem tokeletesek a gyerekei. Mondjuk az enyem egyetemista lett es nembukott a masik.. Kitartas

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem sokakat boldoggá teszek azzal h negatív viszonyítási alapot adok.

      Törlés
  5. Emailt hova írhatok? Mármint,hogy te olvasd mmajd.

    VálaszTörlés
  6. Ööö... kettőt írtam már, vagy én vagyok béna, vagy nemtom...

    VálaszTörlés
  7. Úgy látom, most már jó.... szóval arról van szó, hogy meg nem nyugtató amit írtál, viszont nem érzem magam ufónak ebben a világban. Nem a gyerekeim miatt, hanem a hozzáállásom miatt. Látom az elítélő pillantásokat nap mint nap (ettől aztán rendesen be is zárkóztam már megint... namindegy, ez egy más téma), viszont az ilyen írások mindig megerősítenek abban, hogy szarjam le. Természetesen nagyonis együtt érzek veled. Nálam a Nagylány van oszt az is elment, mert amott jobb nyomorogni hatan, mint itt szellősebben ellenni öten, csak mert nincs patyolat rend. Ez van. Tarcsunk össze mi jófejek! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Kár h ilyen nehéz leszarni :(

      Törlés
    2. Kár. Nehéz. Ráadásul mindig változik a felállás, bele se lehet szokni. :-/

      Törlés
  8. Továbbra is imádom a humorod!
    De hogy nála maradjunk, nem voltak a régi öregek tökkelütöttek, akik azt mondogatták:
    "jól gondold meg mit kívánsz, mert még megkaphatod" :D

    VálaszTörlés
  9. De ha a gyerek nem is mondja meg, az iskolától nem lehet információt kérni, hogy mégis miből kell mennie Kajlának pótvizsgázni? A fűről nem beszélgettetek el vele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Öhm... valószínűleg LEHETNE érdeklődni. De oly sok év alatt már meguntam h én szégyelljem magam helyettük.
      Egyébként nem akar javítóvizsgázni. Pont azért igyekezett minél több tárgyból megbukni, mert három fölött már nem kell.
      És sajnos kiderült h nem én vagyok az az anya AKI TUD BESZÉLGETNI A KAMASZ FIÁVAL A FŰRŐL.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.