"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2015. augusztus 26., szerda

Tádáám

Ma végre megtudtam, miből bukott meg a gyerek tizenegyedikben. Merthogy most volt az utolsó nyári ügyeleti nap a gimiben, ezért - két és fél hónap után - vette a fáradságot és bement a bizonyítványáért.
Nos:
magyarból,
matekból,
történelemből
és ÉNEKBŐL.
Mondtam neki, helyes, nekem is alapelvem, hogy ha az ember csinál valamit, akkor csinálja rendesen, ne csak tessék-lássék. Nem éppenhogy kell megbukni, ne egy tizedesjegyen múljon, ne egyetlen feleleten, ne egy elrontott röpdolgozaton. Legyen az a teljesítmény abszolút nulla. A három fő érettségi tárgyból megbukni, na az már valami. Plusz énekből, az pedig a mű megkoronázása, hab a tortán, egzotikus desszert.
Szóval csak gratulálni tudok.
Egyébként a különleges dokumentumot nem adták oda neki, csak egy fénymásolatot, mondván az ilyen bizonyítványok el szoktak veszni.

12 megjegyzés:

  1. Húúú.... gyanítom, hogy a gyereknek volt egy segítsége ebben: az iskola! Ezt így egyedül összehozni... KÉPTELENSÉG!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy NAGYON elszánt gyerek.

      Törlés
    2. Ennyire utálja az osztályát, vagy miért akart ez a gyerek ennyire megbukni? Nagyfiúnál lett valami következménye annak, hogy nem érettségizett le? Azon kívül, hogy a barátnőjéhez költözött?

      Törlés
    3. Nem tudom miért olyan elképzelhetetlen, hogy valaki egyszerűen csak LUSTA :)

      Törlés
    4. Úgy értem, hogy tőletek. Pl. eltartja innentől kezdve magát, ha tanulni nem akar? Előbb utóbb csak rájönne, hogy nem lesz hűtőpultban felejthető iPhone, nem?

      Törlés
    5. Enni kap, költőpénzt nem. De ugye a dolog többszereplős, például az ájfont sem tőlem kapta hanem I.bélától :)

      Törlés
  2. Bele sem akarok gondolni, akkor most újrázik és remélhetőleg megjön az esze.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ebben reménykedtem, amikor a bátyja bukott meg tizenegyedikben... Tudod, amelyik most nem érettségizett le.

      Törlés
  3. Ne, haragudj de nekem erről az a vicc jut eszembe mikor a rendőr fia haza viszi a bizonyítványát, néz a jegyeket: Matek 1 - durr egy pofon, Magyar 1- durr egy pofon, töri 1- durr egy pofon. Ének-zene: 5 - durr egy pofon. Mire a fia felháborodik, hogy hat az ének az ötös. Mire az apja.
    -Ezek után neked még Volt kedved énekelni?!

    Legalább neki nem Volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Szerintem a kedve jó volt. Csak nem szeret énekelni.

      Törlés
  4. Ha vigasztal(bár gondolom,nem) az én elsőszülöttem a 9. második félévét egy új iskolában kezdte(ahova sürgősen kellett átvegyék),megbukott.Azután újra járta,6 tárgyból bukott,el akarták tanácsolni,nem hagytam....és leérettségizett :),utána maradt szakmát tanulni.Most a Külső-Hebridákon szakács :) Azért van remény ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden pozitív végkifejletű történet vigasztaló :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.