"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2015. december 1., kedd

Út a Húszholdas Pagonyhoz

EZ ITT AZ ÚT

Hétvégén a Családfő elment tárgyalni a Lajossal. A Lajos nem egy kellemes tárgyalópartner, ezért alkudozás közben többször felötlött a Családfőben, hogy a Lajos simán elférne a gödörben, amit arrafelé útnak neveznek. (Egyébként a Kis Guruló Szart is elnyelné a legnagyobb kátyú, szerintem még a teteje sem látszana ki.) Végül nem került sor tettlegességre.
Az emberek általában megélhetési vagy befektetési céllal vesznek földet. Mi kalandvágyból.

18 megjegyzés:

  1. Szia! Ajánlom nézd meg a Gasztróangyal legutóbbi adását, pont ilyen családokkal forgattak a Vértes környékén, akik szintén tanyán laknak. Az egyik a Valaha tanya érdemes elolvasni a weboldalon leírt megpróbáltatásaikat amin átmentek,a sok hivatali útvesztőben. Pedig csak házat akartak maguknak és állataiknak fedett ólat, pajtát.Leírják tapasztalataikat ők 12 hektárt vettek. Gondoljátok át nagyon mielőtt beleugornátok. Engedélyek, lehetőségek, szabályok, hivatali dolgok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezeket a Családfő és az ügyvédünk intézi. Nehéz eldönteni h a hivatali problémák rettenetesebbek, vagy a fizikai akadályok :)

      Törlés
    2. Mindenesetre negyedórára lakni a fővárostól kevésbé riasztó, mint a Vértes...

      Törlés
    3. Nem beszélve arról, hogy ők a gazdálkodásból próbálnak megélni. Nálunk ez nem vállalkozás, hanem hobbi.

      Törlés
  2. A fentieken túlmenően azt is, hogy nem vagytok mai pipik, kokaskák, bármikor lerobbanhattok. 50 felett jönnek a nyavaly(j)ák, 60-nál már egészen sértő, hogy mennyi. A lurkók nagy része, iszonyú gyorsan meglép a közeletekből stb. Szóval okosan, bölcsen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Erről az jutott eszembe h amikor a Dedet vártam, megkaptam, milyen felelőtlenség ez negyvenévesen... Eme gondolkodásmód alapján az ember harmincöt év felett már ne változtasson semmin, és lehetőleg éljen egy idősotthon közelében h majd ne okozzon gondot az átköltözés :D

      Törlés
    2. :)
      Tapasztalatom nincs, csak eszembe jut egy vers, ami arról szól, hogy egy este az árván maradt padokra kiülnek sorba az álmok, amikhez hűtlenné lett az ember. (sajnos, nem tudom a vers címét). Az álmaink mi vagyunk, felelősek vagyunk értük, ez szlogen, de valahogy...értelek. És akkor sorba mesélhetném a jó példákat meg az ellenpéldákat. - vajon ettől bármit másképp csinálnál? Csak okosan....:) Én szívesen lennék "gondnok, mindenes" egy ilyen helyen - persze nem egyedül. De Neked/Nektek szurkolok!

      Törlés
    3. Legyen igazatok! Nézzetek előre, bátran! :)

      Törlés
    4. :) Előre, hátra, meg oldalra is szoktam :D

      Törlés
  3. Szerintem az tök jó, ha az embernek vannak tervei az életével, és meg is valósítja. Drukkolok, hajrá! Ha ezt akarjátok, akkor jó is lesz. (érdekes, nekünk van hozzá minden, tanya, meg Százholdas Pagony, meg parasztdiploma, de még nem vágyom oda. Talán majd ha végleg belebuzulok a lovakba, lesz értelme kiköltözni. Szóval megértelek)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ambivalensek az érzéseim, mert valójában nagyon szeretem és megszoktam a kényelmes kis életemet... de talán éppen ilyenkor kell váltani, mielőtt az ember végképp belepunnyad valamibe :)

      Törlés
  4. Szerintem meg az a szuper, hogy olyan társad van (és te neki), aki bele AKAR vágni veled egy ilyen kalandba.

    Nekem nagyon bejön a halálig építő, teremtő életszemlélet. Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is szuper h a Családfőnek olyan társa van, aki támogatja ezt a totális őrültséget :)
      Kezdetben ugyanis nem voltam túl lelkes, mert egyszer már volt ezer négyzetméteres kertem - ami SZÁZADAKKORA terület mint amiről most szó van!!! -, és akkor azt mondtam soha többé.
      A „halálig építő életszemléleten” jót mulattam, remélem a 46 és a halál között még van pár évtized :D

      Törlés
    2. Hé, nem úgy értettem!
      Szerintem te is tudod, de azért leírom: a lényeg, hogy nem azt méricskéli, mennyi van még.

      Egyik nagybátyám kb 40 éves kora óta nem vett új zakót "arra a kis időre". Mára elmúlt 70.

      Törlés
  5. él még lajos ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Remélem. Még alá kell írnia a szerződést.

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.