"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2016. január 27., szerda

Liberális oktatás, oh

Ennyi év és ennyi gyerek után rettenetesen utálom a szülői értekezleteket, sőt, megfogadtam, hogy nem is megyek el többre, a Ded dolgait majd rendezze az apja, neki úgyis újdonság ez az egész, nade egészen véletlenül kiderült, hogy Kajla sulijában hétfőn szülői lesz, ami most kivételesen érdekelt, mert még sosem voltam alapítványi iskolában és szerettem volna közelebbről megismerkedni azzal, amiben nem hiszek, ugye ezek a fránya előítéletek, hátha meggyőznek a kedves liberális pedagógusok, hogy milyen jó a szabad szellemű oktatás. Nos, ónos esőben megközelítettem az intézményt, kifizettem a kétszáz forintot a portásnak, hogy behajthassak gépkocsival, megkerestem az épületet és bementem. A folyosón tucatnyi tanácstalan szülő lézengett, igen, az egész gimnáziumból ennyien voltak kíváncsiak a tanárok mondanivalójára, amit később megértettem. Még tartott az osztályozó konferencia, a tanerők ki-be szaladgáltak, majd egyenként mindenki távozott a teremből. Csak ekkor jöttem rá, hogy valószínűleg Kajla osztályfőnöke sincs már ott, de végül másutt rátaláltam. A szülői értekezlet meglehetősen szűk körben zajlott, minthogy egyedül én vettem részt rajta, de legalább nem csesződött el másfél-két óra a szokásos fölösleges szövegeléssel. Viszont megtudtam, hogy Kajla csak elvétve jár iskolába, több tárgyból bukásra áll, és amiből nem egyes lesz félévkor, abból kettes. De ez jellemző a diákok többségére, a fiatal tanár elkeseredetten mondta, hogy hiába beszél a lelkükre, hiába könyörög, nem járnak be órára, a tizenöt fős osztályból "jobb napokon heten-nyolcan vannak jelen, de ma például négyen jöttek be", és nincs eszköze ez ellen, mert mit számít akár egy intő, a gyerekek nem félnek a kirúgástól (nem nagyon tanácsolnak el senkit, hiszen minden tanuló fejpénz, mindegy, hogy megbukik, vagy kettest kap, és így nem fontos az sem, mennyi tudást szed össze). Osztályközösséget teremteni lehetetlen, mert ha a tanításra nem járnak, akkor kirándulni, vagy egyéb szabadidős programra végképp reménytelen hívni őket. A héten szalagavató, kérdés, lesz-e olyan tizenegyedikes, aki segít lebonyolítani.
Asszem, ennyi elég.
Gyűlölöm, amikor igazam van.

47 megjegyzés:

  1. Sajnos egy 18,5 eves gyerek mar kb semmilyen oktatasi rendszerben nem tankoteles, tehat csak rajta mulik, h bejar-e vagy sem, tanul-e vagy sem. En mar azon is meglepodom, h 18+ diaknak meg van szuloi, vagy h a szulot barmilyen formaban bevonja az iskola. Nagykoru es szavazati joggal rendelkezik, maganugye, hogyan tanul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, de gimnáziumról van szó, ahol a többség nem nagykorú, és ők sem csinálnak semmit. Viszont a komoly iskolákban általában mégis elérik, hogy a 18 év fölöttiek is tanulnak és részt vesznek a közös programokon.

      Törlés
  2. És mi itt a liberális? Gyermek leszarja az oktatást, azért jár ebbe az iskolába, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Frappáns megfogalmazás, ilyen gyerekek járnak oda. A szabadelvű iskola pedig lehetővé teszi ezt, naivan bízva a gyermeki bölcsességben, belátásban.

      Törlés
  3. Csak annyit kérdeznék, hogy az előzmény nem a rendkívül eredményes és hatékony egyházi oktatás és nevelés volt e? Hosszasan lehetne vitatkozni, de szerintem az egyéni és családi felelősség kicsit fajsúlyosabb kell legyen mint az iskolai. Egyébként tudom, hogy a blogod nem vitafórum, a humorod és világlátásod egyébként szimpatikus, ezért szoktam néha benézni. Üdv., Ny. Mari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondolom h szórakoztató, vagy akár érdekes lenne mindennapi vívódásaimat olvasni arról h milyen szar szülő vagyok és mit kellett volna másképp csinálnom (NEKEM). És úgy emlékszem, annak idején voltak kritikai megjegyzéseim az egyházi oktatással kapcsolatban is, ezzel együtt tény h általánosságban eredményesebb az a rendszer - lsd. középiskolai rangsorok.
      Azzal viszont tele a hócipőm h a pedagógusok meg minden felelősséget a szülőkre hárítanak, holott a gyerek kétszerannyi időt tölt az iskolában, mint otthon, ébren.

      Törlés
  4. Azért mert ez az iskola szar, az nem jelenti azt, hogy az összes alapítványi iskola (liberális oktatás) szar. Persze fordítva sem. Kajlánál (és Nagyfiúnál), ahogy látom, a hagyományosabb iskola sem ért el nagy eredményeket, nem érte el, hogy ott maradjon, részt vegyen a közösségben, az alapítványi iskolától csodát várni szerintem kicsit igazságtalan, főleg úgy, hogy a gyerek nagykorú. Ne haragudj, hogy ezt mondom, de nem csak az iskolától kell elvárni, hogy a gyerek belássa, hogy fontos a tanulás. Kajla most egyébként végzős, vagy tizenegyedikes? Kibicnek persze egyszerű, de nem tudjátok kész tények elé állítani, hogy vagy bejár és csinálja normálisan, vagy menjen el estin tanulni és mellette dolgozzon? Azért csak rájönne, hogy kényelmesebb, ha tanul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondom h az összes szar, viszont meggyőződésem h a gyerekek többsége nem tanul MAGÁTÓL, arra rá kell venni valahogy. Elhiszem h vannak, akiket könnyebb rávenni - például mellettem sem állt soha senki h csináljam meg a házi feladatot, vagy tanuljam meg a verseket, és főleg nem kellett biztatni h egyáltalán MENJEK BE AZ ISKOLÁBA - de ez a ritkább. Vagyok olyan hülye h először még bíztam abban, bejön Kajlának ez a kis osztálylétszám, az h több figyelem jut rá, és az első pár hétben egész lelkes is volt. Aztán elfogyott a lelkesedése... (Ezért nem lesz hosszú pályafutása ebben az iskolában, akkor sem, ha nem rúgják ki.)
      Amúgy, kedves Névtelen, hálásan köszönöm h rávilágítottál a megoldásra: csak azt kell elérni h a gyerek belássa, fontos a tanulás. Hogy én erre eddig nem gondoltam!!! :D

      Törlés
    2. Lehetsz passzív-agresszív, de te írtad le, hogy a szabadelvű iskola naivan bízik a gyermeki bölcsességben és belátásban, és hogy a komoly iskola rá bírja venni a 18 éves gyereket arra, hogy ott legyen. Erre írtam, hogy nem, ez nem elsősorban az iskola feladata, hanem szerintem az iskola ÉS a család feladata, hogy a gyerek tudja, hogy fontos a tanulás, amiben szerintem a család felelőssége a nagyobb. Ha nem tanul magától, akkor sem kizárólag az iskola feladata, hogy erre rávegye. Elsősorban szerintem a szülő feladata attól függetlenül, hogy mennyi időt tölt az iskolában. Egyébként drukkolok, hogy jól jöjjetek ki belőle, tényleg.

      Törlés
    3. Nem emlékszem hol írtam h ez egyedül az iskola felelőssége. (?) Az arányokon lehetne vitatkozni, de mivel a szülőnek mindig fontosabb a gyerek, mint az iskolának, ezért a szülő törvényszerűen inkább felelősnek érzi magát. Legfeljebb hárít. Én nem hárítok, csak próbálok eloszlatni egy tévedést. A csapból is folyó liberális nézet szerint ugye az oviban kizárólag játszani szabad a gyereknek, alsó tagozatban elsősorban játszani lehetne, esetleg játékos feladatokat megoldani. Felső tagozatban már tanulhat a gyerek, de persze semmi kényszer, semmi komoly követelmény, semmi minősítés, semmi versenyhelyzet, semmi olyan, amitől kényelmetlenül érezhetné magát. Kérdem én, ezután egy nem megrögzötten lelkiismeretes gyerek mikor kezdene el komolyan tanulni? Gimnáziumban? Akkor, amikor a hormonjai megvadulnak, és bármi más jobban érdekli, mint a fizika vagy a történelem? Vagy nem kell tanulni, mert ami fontos, az majd ráragad? Szar az alaptanterv, túl sok a tanulnivaló, nem kellene házit adni stb.
      Ezeket halljuk folyton, és a szülők elbizonytalanodnak, és tényleg nem erőltetik a gyereket. Ja mert büntetni sem szabad, mert az olyan idejétmúlt módszer. És akkor a szülő szépen elmagyarázza a gyereknek, hogy márpedig fontos lenne a tanulás...

      Törlés
    4. Na ez elég zagyva lett, a lényeg h eddig is így gondoltam, de most testközelből láttam egy (NEM) működő modellt... És igen, ennél a vaskalapos, sokszor nehézkes, talán néha túl szigorú egyházi oktatás ezerszer jobb.

      Törlés
    5. (Ja még annyi h ma Kajla azzal jött haza h szalagavató próba volt és a tizenkettedikesekkel a tanárok nem tudtak mit kezdeni, mert csak üvöltöztek össze-vissza... Biztosan megható ünnepség lesz.)

      Törlés
    6. Erre csak a saját és a kisöcsém példáját tudom hozni: ugyanazok a szülők, ugyanaz a nevelés, ugyanaz a nézet, ugyanaz a szeretet, csak más kor, más iskola és más tanárok. Nekem nagyon jó alapot adtak az ált.isk. tanárok, a szülők ÉS a tanárok arra neveltek, hogy tanuljak, és örömmel teszem a mai napig is. Az öcsémet is ugyanerre neveljük, mindig leülünk vele tanulni, 300 km-ről is segítek neki a házijában ha kell, de egyszerűen utálja az egészet és ha rajta múlna, sose menne többé suliba (11 éves), úgy kell könyörögni, hogy azt az 5 perces matekházit csinálja meg, ha kell, akkor együtt. Miért? Mert sajnos ennyire szar tanárok tanították 4 évig (pedig még suliváltás is volt közben, hogy menthető legyen ami még menthető). Próbálkozhat a szülő, ha a pedagógusok vagy megutáltatják vele az egészet az alapoknál, vagy leszarják, és otthon a szülő hiába csináltatja meg az összes házit mert tudja hogy ez az alapja annak hogy mindent értsen később is pl matekból, ha a tanárok a régi sulijában sose ellenőrizték vissza, akkor a gyereket mégis mi motiválja ...

      Törlés
    7. Igen, az a baj h ezekről a dolgokról mindig csak úgy beszélnek, mintha csupa kiváló professzor tanítana az általános iskolákban. A jó iskolák általában attól jók, h sok remek tanár dolgozik ott, a vacak iskolákban pedig nem. A jó alapítványi iskolák sem a szabad szellemtől jók, hanem azért, mert sikerült lelkes pedagógusokat odagyűjteni. De amit a bejegyzésben írtam, azt mutatja h még az ilyen lelkes tanárok munkáját is cefetül megnehezíti a túlzott szabadság.

      Törlés
  5. okos tanácsok ,Talán?
    Ha megszidtál egy gyereket, utána mindig öleld meg!
    Üzleti és családi ügyeidben tartsd szem előtt: legfontosabb dolog a bizalom!
    Tanulj meg csöpögő csapot és vécét javítani!
    Integess vissza a buszból integető gyerekeknek!
    A szülőknek nem az a dolguk, hogy eltűntessék gyermekeik útjából az akadályokat hanem hogy adjanak nekik egy jó térképet!
    Ne azt mondd meg a "/gyermekeidnek,embereknek/", mit csináljanak! Inkább azt mondd el nekik, milyen eredményt szeretnél! Magad is meglepődsz majd, milyen ötletes megoldásokra találnak!
    Ne félj kimondani: „Nem tudom”

    Ne félj kimondani: „Hibáztam”

    Ne félj kimondani: „Segítségre van szükségem”

    Ne félj kimondani: „Bocsánat”

    Tegyél egy noteszt és egy ceruzát az éjjeliszekrényre! Az aranyat érő ötletek néha hajnali háromkor támadnak!

    NEM ÉN találtam ki,csak plagizáltam.
    Plusz még vagy több száz érdekes ajánlás.

    http://www.valtozovilag.hu/elet/1001_tanacs.htm

    Üdv:Öcsi

    VálaszTörlés
  6. Én már nem ütöm le, ezt a szép magas labdát. Van/volt/lesz még elég bajod, így is.

    VálaszTörlés
  7. Tudom, nehéz ez most neked, de ök mar nem az a generacio, mint egyel elöttük, tizedannyit nem szamit a magyar elavult oktatas, nagyon rossz,ami otthon megy. Olyan szakmakba fognak elhelyezkedni, amikröl most meg alig tudunk valamit.A lexikalis tudas egyre kevesbe lesz fontos.Tanuljanak angolul, programozni, projektben dolgozni, prezentalni, tanuljak meg, mit hol kell keresni, es övek lesz a vilag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, az őzek üzekedési időszaka július-augusztus, a gidák mégis csak a következő tavasz végén, nyár elején születnek meg, és ez azért van így, mert miután a megtermékenyült petesejt bejut a méhbe, a fejlődése leáll, és csak december-január környékén indul újra. Nagyon érdekes, nem? Szerintem igen. És tudod, miért írom most ezt? Mert a múltkor lovaglás közben láttam egy csapat őzet, és derengeni kezdett h erről a különös szaporodásról tanultam valamit, aztán utánanéztem. És nagyon sok mindennel van így. Nyilván nem tudnék most dolgozatot írni a citromsav-ciklusból, vagy Mikszáth novelláiból, vagy a francia forradalomból, de ha átolvasnám a tankönyveket, beugranának a dolgok. Ott van a tudás, legalábbis egy része, homályosan, de megvan. Van hová nyúlni. Rettenetes lenne, ha ott, ahol most versek, összefüggések, tények alszanak, ott nem lenne semmi, csak a nagy üresség. Nőjenek fel úgy a gyerekeink, vagy az ő gyerekeik, hogy a fejükből hiányzik minden, amin a kultúránk alapszik? Ha nincs alaptudás, akkor nincs mihez visszanyúlni. Éppen azért kellenek az alapok, mert a világ kiszámíthatatlanul fejlődik, és egy szakbarbár egyik pillanatról a másikra ellehetetlenülhet. Rémisztő világ lenne az, amiben sok üresfejű projektmunkás prezentálja a nagy semmit. Éppen az a baj h a fiatalok már most sem akarnak dolgozni, csak szép ruhákban járni, légkondis irodákban prezentálgatni, és főleg jó sok pénzt elbulizni.
      A tanulás munka, de a gyerekeknek rengeteg az engergiája, nem csak a fizikai, hanem a szellemi is. Az emberi agykapacitás pedig óriási. Miért ne használják ki? Lustaságból? Eleve mondjuk ki, hogy mivel a gyerekek lusták, ezért tanuljanak csak napi egy-két órában angolul és programozni, a többi időt pedig töltsék kedvük szerint? (Nyilván nem sporttal, mert ahhoz is lusták.)
      A tanterv részletein lehetne vitatkozni, azon, milyen mélységben tanulják a biokémiát, vagy az ókort, vagy a kortárs irodalmat, de, hogy egyáltalán nem kellenek ezek? Szerintem rettenetes elképzelés, és egy olyan jövőbe vezetne, amelyben néhány iskolázott, művelt ember irányítja az összes többit, akiknek annyi háttértudásuk sincs, hogy ezt átlássák.

      Törlés
    2. Ja és nagyon jól hangzik h elég azt tudni h hol kell keresni valamit, na de ha semmit sem tud az ember, akkor nem tudja mit is kellene keresni :)
      És ha hall valamit, azt sem tudja értelmezni. Az őzekre visszatérve, ha ezt a dolgot elmondom valakinek, aki nem tanult biológiát, akkor csak néz h mi az az őz, mi az a méh?...

      Törlés
    3. Kedves anyus ,Neked igazad van !Ha lenne elég időm azt is bebizonyíthatnám ,hogy nincs igazad.A dialektikus materializmust bemagoltatták velem(vilánézetünk alapjai tantárgy) ,álmomból is tudom "a dolgok egymással összefüggnek ,fejlődnek ,minden dolog ellentétek egysége ,és a fejlődés mozgatója ez a harc " a lényeg ez .Szerintem sosem használtam ,csak tudat alatt.
      Sz .Katának is igaza van ,nem tudhatjuk mire lesz szükségük majd ,szeretetre biztosan ,de lehet hogy állati gyűlöletre is .Egyébként mindenkinek igaza van ,aki ide ír.
      Csók mindenkinek:Öcsi

      Törlés
    4. Kedves anyus, az adott korban megkövetelt alaptudas folyamatosan valtozik, ezzel nem tart lepest a magyar oktatas. Lehet, hogy te örülsz annak, amit tudsz az özek szaporodasarol, es sajnalod, hogy ezt mas nem tudja, vagy ha te nem tudnad, de lehet, hogy sok ember masban tud sokkal többet, ami öt erdekli, es ettöl még nem lesz kevesebb, sem sikertelenebb. A fiaid okosak, megtalaljak a helyüket a vilagban, visszaolvastam több evet nalad, ezert biztos vagyok ebben :-)

      Törlés
    5. Lehet h kicsit félreértetted, nem azt mondtam h mindenkinek ilyen mélységig kellene ismernie mondjuk a biológiát (na nem mintha ez egy nagyon mély tudás lenne :D ), hanem azt gondolom h VALAMILYEN SZINTEN igenis minden tantárgyra szükség van. A megkövetelt alaptudásról pedig szakmai vitákat lehet és kell is folytatniuk a hozzáértőknek, mert én például nem tudnám eldönteni h melyik írót vagy költőt hagyják ki irodalomból, mely csatákat ne tanulják történelemből, vagy kellenek-e a függvények általános iskolában. De abban egészen biztos vagyok h semmi korszerű nem lenne abban, ha egyetlen verset sem kellene megtanulniuk, vagy például úgy ballagnának el nyolcadikból h fogalmuk sincs, milyen főbb szervei vannak az emlősállatoknak, nem tudnák felsorolni a kontinenseket és azt hinnék h a rombusz az egy jármű.

      Törlés
    6. Ezek lexikalis ismeretek, ha erdekli 10 mp alatt megtalalja a vilaghalon, es meg is jegyzi.
      Persze, szükseg van a kornak megfelelö alapmüveltsegre, de nem azt bebiflaztatni kellene, hanem megmutatni az informacio eleresehez szükseges utat. Nem tudnak a gyerekek otthon gondolkodni, ez kiderült a közepiskolas felveteliböl, fogalmuk sincs, hogy hasznaljanak fel valamit, akar alapvetöt is.
      Fiam gimnazista kicsit nyugatabbra, egy db. verset nem kellett kivülröl megtanulniuk, a "kötelezö "olvasmany az ugy nez ki, hogy kivalasztanak egy kortars irodalmat, es együtt feldolgozzak. Projekteket keszitenek, prezentalnak.
      Imad olvasni, es hatalmas a tudasvagya, a magyar közepiskolas felvetelit hibatlanul megoldotta 40 perc alatt, csak kivancsisagbol.
      De valoszinü, egy verset sem fog kivülröl bemagolni, es senki sem fogja neki belemagyarazni, hogy mire gondolt a költö.

      Törlés
    7. Azért az megvan, hogy a projektpedagógia nincs betiltva Magyarországon? :) Sőt, sok iskolában profin alkalmazzák, és egyáltalán nem csak alapítványi sulikban.
      Örülj h a gyermekedben hatalmas a tudásvágy, de azért gondolhatnál azokra is, akikben nem... Ők éljenek hülyén?? :D
      Amúgy meg bármire rá lehet fogni h lexikális ismeret, hiszen minden benne van a lexikonokban, tehát tulajdonképpen semmit nem kellene megtanulni... Isten óvjon az áramszünettől.

      Törlés
  8. Egy kicsit talán érthetőbben leírva.
    "A tenger a legtisztább víz és a legszennyesebb; a halaknak iható és megtartó, az embernek ihatatlan és pusztító" - írja Hérakleitosz 61. töredékében.

    Ugyanarról a dologról egy adott pillanatban is igaz lehet két ellentétes állítás, ha a dolgot más-más szempontból nézzük. Az ilyen szemléletet dialektikus szemléletnek nevezzük. A dialektika szerint a dolgok egymással összefüggnek, fejlődnek, az ellentétek harcban állnak egymással és éppen ez a harc a fejlődés mozgatója (dialegomai - beszélgetek, vitatkozom). Hérakleitosz nemcsak a természetben látta az ellentétek egységét, hanem a társadalomban is megfigyelte: a társadalmat rabszolgákból és szabadokból álló egységnek látta.

    VálaszTörlés
  9. Egy ismerősöm fia kegyelemkettessel ment át az érettségin. Tudott írni, olvasni, alap dolgokat számolni, kicsit gagyogott angolul.
    Míg odáig eljutottak... nehéz volt.
    A fiatalember egy évig tengett-lengett, majd kitalálta, hogy hangtechnikával akar foglalkozni (koncertek hangosítása, miegymás). Kiváló eredménnyel elvégzett egy tanfolyamot, bejárta a fél világot, most itthon "hangosít" háromgyerekes családapaként. :-)
    (És igenis, a mostani NAT egy alapos reformra szorul, de ezt már kifejtettem a vekerdyzmusnál.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig örülök az ilyen hepiendes történeteknek, ettől függetlenül továbbra is úgy gondolom, nem jó célkitűzés h az oktatási rendszer a link kölkök igényeinek illetve igénytelenségének megfelelően legyen felépítve.

      Törlés
  10. anyus és a pogányok között az a fő különbség,hogy a pogányokat meg lehet téríteni.anyust nem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hérakleitosz a nagy térítő?

      Törlés
    2. Nem Héraklei-tosz ,hanem az utolsó "Magyar Poliészter"

      Törlés
  11. Csak feltételezem hogy mielőtt ebbe a rémesen liberális iskolába járt volna a fiad, volt része a "rendes" oktatásban is. Gondolom ott minden rendben volt vele, ha a mostani teljesítménye ennyire rosszul esik. "Odavezethetsz egy lovat a vízhez, de nem kényszerítheted arra, hogy igyon."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Változnak az idők változnak a lovak. A fiatal csikóknak inkább az anyatej kell ,meg sárgarépa és lucerna ,az öregebbeknek meg már karbamid is .A lucernaszéna meg csak a vemhes kancáknak és a csikóknak kell.De ez utóbbit csak a legutóbbi kutatások derítették ki. Az Arabs lovaknak nem adtak hét napig inni ,majd elengedték őket a víz felé.Aztán amikor megiramodtak ,megfújták a harci kürtöket,hét kanca fordult vissza a kürt szavára ,ebből alakították ki az Arabs telivérek hét törzsét.Kíméletlenek voltak ezek az Arabok,kíméletlenek.

      Törlés
    2. Nézd, ez nem egy politizálós oldal, hanem alapvetően egy családi blog, ahol a szerző nagyritkán kifakad közéleti kérdésekkel kapcsolatban is, inkább naplószerűen, mint uszító céllal. Inkább baráti körben, mint névtelen beszólogatókkal. Ha nem tetszik, ne gyere ide, ha mégis jössz, akkor. olvass bele az előzményekbe, vagy legalább a föntebbi kommentekbe, mielőtt hozzászólsz. Köszi.

      Törlés
  12. Névtelen nem akart rosszindulatú lenni vagy téged csesztetni, csak neked ez jött át belőle.
    Egyébként tényleg lehet ez "jóindulatú és aranyos baráti-családi blog" is ,szigorúan ismert nem névtelen hozzászólókkal,de akkor az tényleg egymásnak udvarolgató blog lesz előbb-utóbb.
    Szerintem a névtelenségnek pont ez a lényege ,hogy gátlás nélkül el merjük mondani a véleményünket.De ha ez Neked nem kell ,akkor pá.Ezer év nincs ,de ezer blog igen.És bocsánat ha nem voltam eléggé "un français sensible".
    Üdv.,felebaráti szeretettel!
    Öcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tartóztatlak, és mást sem, akinek nem tetszik, amit írok. Ahogy mondod, ezer másik blog van, lehet válogatni. Igazából nem is értem, miért olvas valaki a szabadidejében olyasmit, ami idegesíti. Én ide tényleg baráti olvasókat várok, mert a munkámban bőven van részem ellenséges kibicekből.

      Törlés
    2. A névtelen kommenteket pedig ezentúl törölni fogom, mert itt ne okoskodjon olyan, aki még egy álnevet se tud kitalálni.

      Törlés
  13. Öcsi a Víziló2016. február 6. 7:23

    Nem tök mindegy ,hogy Víziló vagy névtelen .Egy tök korrekt kritikát írt a kommentedhez ,amire Te megsértődtél .A saját blogodban jogod van megsértődni,és a sértődés sokszor még a szépségnek is jót tesz.
    Öcsi a Vízió

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz, bár az Elefánt a porcelánboltban ötletesebb lett volna.
      Sajnálom h nem érted: nem sértődtem meg, csak nincs kedvem vitatkozni. Ez a blog az én játszóterem, kérlek menj és csinálj egyet magadnak.

      Törlés
    2. Öcsi a Vízió2016. február 6. 7:44

      Narancs Éretlen! Kérek engedélyt lelépni!
      Öcsi a Vízió

      Törlés
  14. semmi bántó nincs névtelen kommentjében, politizálás sem. öcsi (a viziló ) jól beszél. én, egy másik névtelen is vele megyek .csak akkor baráti az olvasód, ha egyetért veled ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyik Névtelen mentegeti a másikat, ez nagyon édes, még, még!... :D

      Utoljára mondom, vannak termékeny viták, amelyik elvezetnek valahová, és vannak olyanok, amelyeknek semmi értelmük, ezekhez sem időm, sem energiám, sem kedvem nincs. Kérlek, menjetek, nem muszáj egyenként elköszönni NÉVTELENÜL :)

      Törlés
  15. Tulajdonképpen mindenkinek igaza van. Hibás az oktatási rendszer, a tanterv, a tanárok, a szülők. Mert ugye hiába van csontváz az iskolában, ha az nem sétál be magától a környezetórára. Nekünk sokkal több gyakorlati tudásunk volt (mert volt aki megtanította, nagyszülők, szülők, rokonság), tudtuk hogy néz ki a tulipán, vagy a tehén, a mai gyerekek nagy része nem tudja, és lehetőség sincs rá, hogy megmutassák neki. (Ja persze, ha egy tízéves kislány egy állatkerti kirándulás után azt mondja, hogy legközelebb inkább plázába menjen az osztály...) Én a 6. évet tanulom végig a fiammal, és látom, mennyire sok a tananyag és rosszak a tankönyvek. És hiába követelem meg tőle a tanulást, többet nem tudok beleverni a fejébe, mint amennyire a feje képes. De például fejből löki, aminek az interneten nézett utána, hogy a busójárás mióta hungarikum és a világörökség része. Én nem akarok egy boldogtalan kétezredik munkanélküli informatikust csinálni a gyerekből, legyen EMBER, és az nekem bőven elég. Néha úgy érzem, a mai világban ezt a legnehezebb elérni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hiszem h annak idején a mi tankönyveink jobbak voltak, a mostaniak nagyon igyekeznek színesek és mozgalmasak és interaktívak lenni, egy-egy tananyagrészt ezerféleképpen feldolgozni, projektfeladatokkal is (ha már szó esett róla), de akármilyen érdekesek is, a tudás azokból sem megy magától a gyerek fejébe. Mivel olvasni ciki, számítógépezni viszont nem, szívesebben néznek meg szócikkeket a monitoron, és nyilván efelé fog elmenni az oktatás. Hogy ez jó-e, hát nem tudom.

      Törlés
    2. Nem tudom mennyire jó az a történelemkönyv, amiben Amerika történelmét ott hagyjuk abba, hogy a spanyolok meg a portugálok vannak jelen. Amikor némi európai meg magyar kitérő után visszatérünk az amerikai történelemhez, már a franciák meg az angolok hadakoznak a területekért. Vagy csak nekem tűnnek fel ezek a hiányosságok? Tudnék más példát is mondani, magyar történelemből.
      Vagy pl. miért kell tudni 4. osztályban, hogy mi a napraforgó élősködője, amikor én 40 évesen találkoztam vele először (és utoljára). Inkább tanulja meg, hogy néz ki a napraforgó meg a kukorica, mert ez valahogy kimarad, és csak számunkra nyilvánvalóak ezek a dolgok, ők nem ismernék fel a szántóföldön. Aztán majd ha beiratkozik az aranykalászos gazda-tanfolyamra, megtanulja a kártevőiket is. Mert akkor talán érdekelni is fogja.

      Törlés
    3. :) Hát ez nem jó.
      De a popcornt biztosan felismerik :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.