"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2016. május 4., szerda

Három plusz egy

1. Délelőtt beugrottam a Keleti melletti Háda gyerekruhaboltba. Évekkel ezelőtt jártam ott már néhányszor, de ilyesmit, mint ma, sosem tapasztaltam. Persze lehetséges, hogy most először mentem - véletlenül - bálabontáskor. Mindenesetre döbbenetes volt, végül nem is vettem semmit, csak bámultam. Rengeteg vásárló, főleg fiatal nők, gyerekkel vagy gyerek nélkül, némelyik férjjel, nagymamával, barátnővel, mittudomén. A többség nem is kosárba, hanem hatvanliteres nejlonzsákba pakolta a ruhadarabokat, szinte válogatás nélkül. Látszott, hogy nagy gyakorlatuk van benne, fürgén lépdeltek végig a sorok mellett és kapkodták le a vállfára akasztott cuccokat, kábé három másodperc/darab sebességgel, én ennyi idő alatt még a méretet sem tudom megállapítani, ők meg fogták, ránéztek, aztán már hajították is be a zsákba, de olyan tempóban, mintha egyrészt ingyen lenne, másrészt különben meztelenül járna a porontyuk decemberig. Márpedig ezek a ruhák általában ezer-kétezer forint között vannak, ráadásul a gyűjtögetők által felhalmozott darabok semmivel sem néztek ki jobban, nem voltak sem szebbek, sem márkásabbak, sem kevésbé kopottak, mint azok, amiket otthagytak. Szóval nem értem a tömeget, a rohanást és az agressziót - a kezemből téptek ki egy pólót, amit épp megszemléltem, és mellettem támadt rá egy anyuka a másikra, mondván, mit nézegeti azokat a holmikat, amiket ő már külön rakott magának. Szóval rettenetes, akkor már a plázák törzsközönsége ezerszer jobb.

2. Tele lett a kertünk - igen, a nyolcvan négyzetméter - gyermekláncfűvel. Az egyik kollégám mondta, lehet venni olyan célszerszámot, amivel ezek karógyökerestül könnyedén eltávolíthatók. A szakboltban mutattak is egyet, annyira szuper, hogy le sem kell hajolni, egy hosszú nyélen van az applikáció, beszúr, megforgat, kihúz és kész... Csak egyelőre nem tudom eldönteni, megér-e tízezer forintot (!) egy pitypangtalanító készülék, vagy inkább vegyem rá valamivel a gyerekeket, hogy tépkedjék ki kézzel a gyomokat a tanyai életre való felkészülés jegyében.

3. A Nagyfiúnak sikerült a matekérettségije. Hurrá! Végre valóban küzdött valamiért. Önmagától.

plusz 1
Kajla: Anyaa, csinálj nekem limonádéét...
Én: Nem.
Kajla: Naaa, nekem sosem sikerül jól, nem tudom eltalálni az arányokat...
Én: Jó... Tessék, itt van, kavargasd.
Kajla: Jaj, az a legrosszabb az egészben.

7 megjegyzés:

  1. Háda- én sem értem, sőt nem is szeretem, drága és semmi extra, vannak sokkal jobb kilós turik amik szintén vállfásak, vagy ahogy írod a plázák butikjai, ahol valóban lehet olcsón is kapni jó cuccokat ... Pitypang, vegyél egy kiszedőt és add kölcsön:) De bérbe is adhatod és még keresel is rajta! Nagyfiúnak gratula, Kajla meg nyilván lusta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, a kolléga hozott nekem egy pitypangkiszedő szerszámot, tizedannyiért, igaz, ehhez le kell hajolni... Viszont önvédelmi fegyvernek is remek, egy mozdulattal kibelezhető vele a támadó.

      Törlés
  2. Az 1-es ponthoz: a zsákba bedobált mindenfélével elmennek egy nyugis sarokba és egyenként végig vizsgálják a szerzeményüket. Ami nem jó, visszadobják. Egyszer én is szemtanúja voltam egy ilyennek. Dermedten bámultam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érthetetlen. De amióta láttam valakit kanállal rántott húst enni, kevésbé csodálkozom az ilyesmin.

      Törlés
  3. Ez is érdekes lehetett. Tényleg sokfélék vagyunk!

    VálaszTörlés
  4. a zsákbacuccok (más tapasztalás szerint) egy másik turiban végzik kétszerannyiért - én kilós hádában láttam ezt

    a pitypang finom, a levele is jó, a bimbója is, a kinyílt virága, meg még a gyökere is (a fújókát nem buborékfújó helyett ajánlom :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nekem is eszembe jutott, na de ki ad háromezer forintot egy használt gyerekruháért, amikor kétezerért vadiújat lehet kapni?

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.