"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2016. június 21., kedd

Futball

Először azt írtam, hogy az egyszerű dolgoknak lehet igazán örülni, de pontosabb úgy, hogy kizárólag az egyszerű dolgoknak lehet felhőtlenül örülni, mert ami bonyolult, abban már mindig van valami rossz is. Tulajdonképpen az egész a fociról jutott eszembe, mert elképesztő ez a láz, őrület és eufória, és teljesen mindegy, mi lesz a holnapi meccsen, és az azt követőn, mert ami eddig volt azt már senki nem veheti el tőlünk, és lehet emlegetni a visszaszerzett nemzeti önbecsülést és azt, milyen jó, hogy gyerekek tíz- és százezrei kapnak kedvet a sporthoz, de fölösleges túlmagyarázni, mert a lényeg, hogy nézi a kollégád, a szomszédod, a postás, a bolti eladó, a háziorvosod, a rendőr, a benzinkutas, az autószerelőd, a fodrászod, nézi az, aki melletted ül a villamoson vagy aki előtted áll a piros lámpánál, nagymamák és unokák és tinilányok is, egy ország nézi, egy ország örül. Egyszerű dolog ez: csodálatos pillanatok, így, együtt. Hála, Uram, a fociért!

15 megjegyzés:

  1. Valami csak lehet ebben, mert tegnap a focira hullahoppoztam az este, ez tűnt leg- nézhetőbbnek, pedig én aztán tényleg nem szeretem a focit, vagyis csak gyerekkoromban szerettem, amikor még én is rúgtam, de azóta semmiképp és főleg nem azt ami körötte zajlik, kisvasutak, stadionok stb (ráadásul most mindez igazolva látszik brrr....) Na a lényeg, hogy már magam sem értem még magamat sem, de részemről az eufória elmarad, csak nézem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazolva látszik?... És ez ennyire szomorú? Fájdalmas ha kiderül h igenis van értelme pénzt rakni a sportba, mert testileg-lelkileg jót tesz az országnak? Felemel és összeköt. Ez baj?

      Törlés
    2. Csak morogni, elégedetlenkedni. Minden rossz, ami jó. Pláne, ha más találja ki.

      Törlés
    3. Nem a sporttal van a baj, mániákusan sportolok és sportolunk , A szűklátókörűség a probléma és az aránytalanság. Nem csak egy sport létezik és nem csak a foci a sport. a meccset néztem ma is, izgultam, örültem, jó volt, de ettől még fenntartom a többit.

      Törlés
    4. nézd, erről ki tud? https://www.facebook.com/szaszemesefencer/ - eb bronz....
      és még jó sok cikket lehetne ide tenni...- nekem a vívás a szívem csücske, de nem tudom kifizetni a gyerekemnek, csak a felszerelés 150 e egy penge 10 és az törik... az egyesület nem ad semmit, szponzor nincs a versenyekre mindenki maga utazik... Pedig sikeresebbek vagyunk benne mint a fociban és mégis, nekem ez a gondom csak.

      Törlés
    5. Nagyon sok szép (és alultámogatott) sport van még. De tény h annyi embert mint a foci, más nem tud megmozgatni. És nem lehet tömegsportot csinálni sem a vívásból, sem a lovaglásból :)
      Mindenesetre most sztem a fociöröm ideje van, ha majd jön az olimpia, akkor lehet elemezni az egyes sportágak helyzetét. Azt hiszem egyébként, most h megtapasztaltuk milyen igazán ünnepelni a jó szereplést, az olimpiát is nagyobb figyelem fogja övezni, és ezzel megint eljutunk kedvenc vesszőparipámhoz, a mozgás népszerűsítéséhez, a sportoláshoz való kedv felkeltéséhez, amire szerencsére nektek nincs szükségetek, de sokaknak igen.

      Törlés
  2. És a lényeg az EGYÜTT.
    Én ma zöld szoknyába, fehér felsőbe jöttem. A hajam meg ugye vörös :D
    RIA-RIA-HUNGÁRIA!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Gondolom nincs szürke mackónadrágod.

      Törlés
    2. ...de vasárnapra veszek :D

      Törlés
    3. Akkor nem fogsz fázni :D

      Törlés
  3. Én sajnálom az időt a nézésére. Nekem bőven elég a végeredmény egy-egy meccsnél. Az meg, hogy a részeredményekről is értesülök a család (meg mások) révén, már csak hab a tortán. :)
    Egyébként nem a milliárdos, de nézők által kevésbé preferált stadionok által lesz jó a foci.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mit csinálsz, amíg a többiek nézik?
      Tényleg megéri kimaradni a közös élményből?

      Törlés
    2. Bármi mást. :) A többiek az leginkább másfél fő. Mondjuk úgy, nem számottevő többség. :)

      Törlés
  4. A közös öröm élménye leírhatatlan! Még sosem voltam olyan tömegben, ahol mindenki örül, minden felhang, mellékzönge nélkül.
    HAJRÁ MAGYAROK!

    Annyit lehet hozzátenni, hogy van egy plusz öröm is: nincs semmi speckó magyar átok. Ha van hozzáértés, bizalom, közös akarat és kemény munka, akkor van fejlődés, siker. Elérhető. (Másoknak is.)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.