"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2017. május 17., szerda

Villámlátogatás Barcelonában

Három nap nem sok, ezért az úti beszámoló sem lesz túl hosszú.




Először is, a repülő reggel indult, ezért hajnali 3-kor keltem, viszont éjfélkor még ébren voltam. De a gépen sem aludtam, több okból. Egyrészt ugye ritkán repülök, ezért ki akartam élvezni minden percet az ablak mellett. Másrészt iszonyatosan frusztrált, hogy a biztonságiak elvették a vadiúj testápolómat, amit persze hülyeség volt vinni, de akkor is, mi az, hogy kidobják a tulajdonomat a köcsög terroristák miatt?? Na ezen órákig háborogtam. Ráadásul az előttünk levő ülésre felszállt egy család a középsúlyosan (vagy súlyosan?) értelmi fogyatékos nagylányukkal, aki szegény egész fel- és leszállás alatt artikulálatlanul kiabált, amit amúgy teljesen meg tudtam érteni, legszívesebben vele üvöltöttem volna, olyan mocskosul fájt a fülem, ő meg nyilván nem is fogta fel, hogy ez miért van.
Az első nap megnéztük a Sagrada Familiát és a Güell Parkot. Ezek leírásával nem bajlódok, akit érdekel, nézzen utána.






Barcelona nagy. Még a belváros is. Az első este attól féltem, kiesik a lábam a helyéről. A második este úgy éreztem, izmok helyett izzó vasak vannak a combomban. A harmadik este biztos voltam benne, hogy valahol elhagytam a talpamat. Három nap gyaloglásból okulva mindenkinek javaslom a biciklibérlést. Jó a tömegközlekedés is, de egyszerűbb a bringa.
Egyébként széles kerékpárutak vannak, de sokan járnak rollerrel, görkorival és gördeszkával is, meg rengetegen futnak - mondjuk ez már nem a közlekedés, hanem a sport része (villamos után nem fut senki, az emberek tök nyugodtak, és búvalbaszott arcokat sem látni). Sportolnak mindenfelé, az utcán, a parkokban, a tengerparton.


De nem muszáj gyúrni a strandon, lehet csak simán ücsörögni is. Már ha az ember nem akar megmártózni a piszkosul hideg májusi tengerben.



Az építészeti remekművek és a strand mellett a turisták számára kötelező a híres Boqueria piac megtekintése is, ezért iszonyatos a tömeg. Mindenkinek meg kell kóstolni a színes gyümölcsleveket, a sült halakat és tengeri herkentyűket... már, ha bírja a gyomra a tömény halszagot.







A piacon is sétálgathatunk, de ahol igazán jól el lehet tölteni az időt, az az óváros sikátorainak labirintusa.





És a szélesebb utcák is hangulatosak.
Az összes kereszteződésben van lámpa, még a legkisebbekben is, de - valószínűleg épp ezért - a piros jelzés nem komoly tiltás, inkább csak afféle javaslat.


Talán az egyetlen város, ahol a parlament az állatkert szomszédságában van... Nem rossz ötlet... A Ciutadella Parkban ezen kívül található például pálmaház is. Itt egy hajléktalan néni papagájokat és galambokat etetett, összerágott almával.




Sok szépet láttam, mégis a háromnapos városnézés egyik csúcspontja az volt, amikor végre megtaláltam ezt.


Na szóval imádom ezt a várost, a katedrálisaival, parkjaival, széles sugárutaival és szűk sikátoraival, a plázákkal és ötméterenkénti pici boltokkal, flancos éttermeivel és kis falatozóival, a pálmafákkal, papagájokkal, napfénnyel és tengeri levegővel.
Bármikor visszamennék.

8 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik, szenzációsan érezted magad!
    Örülök neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nagyjából ennyi volt az idei nyaralásom, legalább is nem tervezünk már hosszabb utat, csak a tanyáig meg vissza :D

      Törlés
  2. Ahogy olvasom a szenzációs érzésben volt elég sok bibi))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az mindig van, és ha lehet választani, akkor inkább egy ilyen helyen legyen :)

      Törlés
  3. Nahát, teljesen odaröpítettél erre a pár percre! :)
    Szines beszámoló volt!

    VálaszTörlés
  4. HopponHoppoff mentett meg a teljes lábszakadástól...

    Sangria.... homok... sárkány a ház tetőn, Tibidabó,
    Blanketsalesmen...

    menjünk vissza.

    most..

    Mui bien....

    VálaszTörlés
  5. Én is ennyi időre mentem és a leszakadt lábakat, cipónyira dagadt bokákat igazolni tudom, pedig volt metrózás meg villamosozás is. Így jár aki belesűrít 3 napba "mindent".

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.